H&M fashion by Stylomaniak.com

Temat: jazda bez prawka
a co do czepiania się na egzaminie, to przepis jest jeden: egzaminator ma obowiązek sprawdzić wiedzę egzaminowanego na temat budowy i obsługi pojazdu.

Więc de facto może się pytać o cokolwiek z czym możesz mieć styczność a poziom płynu hamulcowego jak najbardziej się kwalifikuje. Może Cię zapytać o wszystko co sprawdzasz przed dłuższą jazdą (są nawet takie pytania na teorii).

Ja bym na miejscu zdającego, przed egzaminem, wypisał sobie wszystkie elementy które trza by sprawdzić.
-Hamulce (z zerknięciem na tarcze i przejechanie po nich palcem czy nie mają pęknięć),
-światła: długie, krótkie, stopy, kierunki(wszystkie, z podświetlaniem tablicy włącznie!)
-płyny (warto powiedzieć egzaminatorowi, że gdyby silnik był zimny to sprawdził bym też płyn chłodniczy, ale motocykl jest rozgrzany i nie wolno tego robić na gorącym płynie i okazać gdzie się to odkręca),
-warto ze dwa razy mocno dobić lagi (taka ściema ),
-spojrzeć na opony,
-poprosić o ciśnieniomierz,
-pokazać gdzie na ramie jest informacja o ciśnieniu i prawidłowym naciągu łańcucha (bo oczywiście jest),
-ruszyć kierownicą w lewo i prawo (czy nie ma efektu wpadania),
-klakson
-paliwo

Chyba wszystko...
Po takich oględzinach raczej powinien być zachwycony

Pozdro
Cielak
Źródło: konop25.nazwa.pl/virago.com.pl/viewtopic.php?t=1682



Temat: Ciśnieniomierz do opon
Wiadomo co jest na stacjach - są kompresory z ciśnieniomierzami, ale różnice pomiędzy ciśnieniem badanym na dwóch stacjach wynosi do 30%
Kupiłem 3 identyczne ciśnieniomierze w sklepie motoryzacyjnym, różnice zmalały do 20%
Mam w firmie jeden z ciśnieniomierzy, któremu ufam (nie wiem dlaczego) ale nie chce mi się co 2 tygodnie truć doopę kierownikowi serwisu, wjeźdżać na kanał.
Jak sobie radzicie z tym problemem Są jakieś ciśnieniomierze na rynku w normalnej cenie, którym można ufać
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=18421


Temat: Ciśnieniomierz do opon

marekw, u mnie w firmie jest kompresor z cisnieniomierzem wiec raz na 2 tyg sobie sprawdzam i jak cos dodaje wiatru w kółka ...

http://www.allegro.pl/ite...opon_profi.html

moze to sprawdzisz ... sprzedawca z twego rewiru


tez polecam powyższy cisnieniomierz-ja kupilem w norauto okolo 1,5 roku temu-wydaje mi sie, ze zaplacilem ponizej 100pln. Firma schrader ma renome na rynku (robi cisnieniomierze ktore sa sygnowane nazwą michelin np stary kultowy już michelin vigil-"analogowy" a teraz juz produkuje tylko elektroniczne dla michelina).dodatkowo firma schrader "wymyslila" wiele lat temu standard wentyli samochodowych/rowerowych ktore są obecnie produkowane to juz o czyms swiadczy. Pomiary ekstremalnie dokladne i zawsze powtarzalne(w analogowym w przypadku 3 pomiarow dokonanych pod rzad za kazdym razem pokazywal co innego w zaleznosci jak szybko/gwaltownie przycisnalem do do wentyla.dodatkowo cisnieniomierz posiada uklad "samokalibracji"-jezeli po kilku, kilkunastu miesiacach masz watpliwosci co do pomiarow (a przez prawie 2 lata nigdy mi sie to nie zdarzylo)wystarczy wpuscic do niego na ulamek sekundy niewielka ilosc powietrza z opony i poczekac az na wyswietlaczu pojawi sie "0,00".szczegoly w instrukcji-nic lepszego sie nie znajdzie, cisnieniomierze analogowe polskiej produkcji ktore maja homologacje sa b.trudno dostepne i duzo drozsze oraz duze i niepraktyczne.
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=18421


Temat: Ciśnieniomierz do opon

mój ciśnieniomierz kosztował ponad 300 i jest precyzyjny proponuję mierzenie w dobrych firmach oponiarskich

sorry ale bez sensu-cisnienie prawidlowo mozna zmierzyc tylko zimnych oponach czyli takich ktore nie "jezdzily" od kilku godzin(cisnienie ktore mamy podane na naklejce w schowku jest wlasnie podane dla zimnych). wiadomo, ze przednie sie bardziej nagrzewaja w czasie jazdy niz tylne i co...podjedziemy do warsztatu, dopompujemy lub spuscimy i niby mamy takie samo w 4ch kolach na precyzyjnym cisnieniomierzu.podjedziemy pod dom i rano "na zimnych" okaze sie, ze tym samym manometrem sprawdzajac...juz bedziemy mieli inne na tyle i przodzie(a w E11 powinno byc 2,2 bara na wszystkich i dodatkowo, zimnych)ja zawsze mierze na parkingu podziemnym po 8 godz pracy i mam idealnie ustalone (zostawiajac np. na powierzchni na sloncu-te opony ktore byly po slonecznej stronie pokazuja wieksze cisnienie) to tyle odnosnie sprawdzania w "trasie"...
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=18421


Temat: NX installed
Zalozony ... I dziala

Foty jutro.

Musze sie przywyczaic, bo samochod wkreca sie szybko i ja za wczesnie biegi zmieniam. Narazie to przydalby mi sie obrotomierz i shiftlight ...

Narazie sciganelm sie z Laguna 140 Diesel. Bez nitro wygralem gdzies o pol samochodu, z nitro 2,5 conamniej ... jechalismy do poczatku mojej czworki ... Takze dluzej bym odszedl dalej A, no i zmienilem przy 5500 RPM i z 3 na 4 ... Strzal trwal moze z 5 sekund ... A moge gdzies z 10 sek trzymac spokojnie ...

Po dzisijszym dniu moge powiedziec, ze przy dobrym cisnieniu w butli (bylo daleko poza zielonym polem ...) i sprawnym wlaczaniu systemu i jego uzywaniu, dobrej zmianie biegow, letnich oponach Toyo samochod bedzie w miare szybki ...

Narazie to jest dla mnie cos dziwnego i musze sie przywyczaic ...

A z dodatkow ... swiece zmienilem na Denso K22 ... Mam fuel pressure safety switch i cisnieniomierz nitro.

Cala ta impreza, z pelna butla (5 KG ~40 euro), swiecami (80 Euro), montazem, fuel switch (60 euro) i cisnieniomierzem (60 euro) mnie kosztowala 900 Euro.

Jeszcze zostalo EGT i shiftlight.
Zmierzenie G-techem i na hamowni.

W sumie jestem zadowolony ... a usmiech pewnie bedzie mi sie poprawial z dnia na dzien po killowanych autkach
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=4680


Temat: Z czego można zrobić BUTLE NOS (NITROUS OXIDE SYSTEM)?
Wycinamy rurke z izolacji czyli koszulki izolacyjnej .Górę zaklejamy starannie poxipolem tak żeby sobie uformować bardzo ładnie kopułkę na górze .Na dole zaklejamy albo szpachlą albo kawałkiem wyciętego okręgu z papieru .Następnie trzemy papierem 100 delikatnie żeby było git. Potem wystarczy zrobić rurke z izolacji od kabli (ściągnąć z jakiegoś kabla)Ale pytanie jak zrobić obok rurki ciśnieniomierz ?
To bardzo proste, z małej rurki izolacyjnej zwanej koszulka wycinamy mały kawałek tak żeby wyglądało to jak felga od roweru ale bez szprych i opony .Obydwie strony które mają prześwit zaklejamy okręgiem papieru. HEHE ale jak zrobić metalowe doprowadzenie do tego ciśnieniomierza .No tak! Jeśli już mamy w domu pozostałosci po nowych świeżo zamówionych felgach to te właśnie felgi powinny mieć taką kratkę na której wisiały. Jest to coś w podobie do modeli zaklejanych tam też każda część jest powieszona na takiej kratce. Wycięty kawałek pręcika tej kratki i przytwierdzamy do niego po jednej stronie nasz ciśnieniomierz a po drugiej do butli nos.

Pozdrawiam
Źródło: moja-motoryzacja.xaa.pl/viewtopic.php?t=350


Temat: Amortyzator skretu?
nie chcę jakoś się tu wymądrzać, ale liznąłem nieco teorii z pro-motora i z tego co słyszałem własnie 'trzymanie' sie kierownicy jest przyczyna problemów z shimą. jako urządzenie żyroskopowe motocykl sam dąży do pionu więc czując ruch kierownicy należy jej pozwolić sie ustabilizować - próby opanowania ich na siłe kończą sie własnie problemami.

jestem za tym, żeby zamiast inwestowac w amortyzator skrętu zapisac się na kurs doszkalania.

dam znać jak to sie ma w praktyce jak ukończę jazdy. Jak wspominałem jestem na razie po teorii, ale próbując, jak sam instruktor mówił 'odpierdolić się od kierownicy' oraz zmienionej pozycji na motocyklu zauważyłem dużą zmianę w prowadzeniu i chęci do składania sie w zakręty.

jesli chodzi o ciśnienie w oponach to trzeba pamiętać, że co stacja to inny pomiar - chyba że masz swój ciśnieniomierz. do tego dochodza jeszcze bardzo proste powody - krzywe tarcze hamulcowe, krzywa felga. no i jeszcze ustawienie SAGów, o którtych istnieniu dowiedziałem się także na kursie.
Źródło: vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?t=7174


Temat: kiera wpada w wibracje
I po problemie, już nie telepie
Problem rozwiązany poprzez dokręcenie łożyska główki ramy, oraz przez zmniejszenie ciśnienia w oponach - mój ciśnieniomierz do kół okazał się jakiś felerny

Przez jakiś czas jeździłem z dokręconą tylną zawiechą na maxa jednak to nie pomagało, teraz mam już na pozycji 3 (z 7) i wszystko gites

Jeszcze raz dzięki MC Hammer
Źródło: vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?t=6620


Temat: 15' w Essim
Ja dzisiaj założyłem letnie oponki. Felgi oryginalne Fordowskie 7 ramienne, ale mi przy oponach 195/50/15 czasami coś obciera (tylko przy skręcie w lewo). Według mnie dziwna sprawa, jutro nadkola potraktuje opalarką . W ogóle, to przy takich oponkach zauważyłem, że wspomaganie zaczyna się męczyć czasami (albo pasek mi się zaczyna ślizgać).

Jeśli chodzi o felgi do Essa, to według mnie Zendery tak sobie pasują do tego samochodu. Ja raczej wolał bym coś bardziej stonowanego.

Ps. Jakie macie ciśnienie przy oponach 195/50/15? Ja dałem z przodu 2.0, a z tyłu 1.8 i przednie opony wyglądają trochę jak flaki . Ciśnieniomierz mam sprawny.
Źródło: siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2655


Temat: : Gaz w samochodzie
Ciśnieniomierz mam własny, bo te na stacjach benzynowych rzeczywiście pokazują nieraz skrajne wyniki. Pompki nie wożę (kiedyś miałem małą nożną, ale się rozleciała). Opony na zapasie nie przekładam, ale zawsze jest napompowana do właściwego ciśnienia, a koło jest wyważone. Zapas traktuję jak zapas: po naprawie/wymianie właściwej opony zapas trafia do bagażnika. Przy każdej zmianie opon (zima-lato) sprawdzam stan zapasu.

Zalecenie zwiększenia ciśnienia w oponach przy jeździe z dużą prędkością lub obciążeniem dotyczy chyba większości samochodów.
Źródło: optima.skorosze.pl/_phpbb/viewtopic.php?t=5032


Temat: Opony

Tak przy okazji, czy runflaty można zakładać do zwykłej felgi? Potrzebny czujnik ciśnienia czy coś ?

Można założyć na zwykłą felgę, chociaż tak naprawdę nie powinno się tego robić. Opona po spuszczeniu powietrza wygląda jakby nadal miała ze 2 atmosfery. Szybka jazda bez powietrza w kole może się źle skończyć. Ja kupiłem sobie ciśnieniomierz i regularnie sprawdzałem ciśnienie w oponach.
Źródło: e31-klub.pl/viewtopic.php?t=225


Temat: STREET RACING in Chełm
mam prosbe, czy ktos móglby wizasc ze soba cisnieniomierz do opon, ja nie posiadam a te na stacjach cpn to mozna wsadzic w ....kieszen?

a tak jeszcze dodam, czy autko nie straci na przyspieszniu, jesli upuszcze powietrza?
tzn opona bedzie miała wieksze opory toczenia, czy takie zmniejszenie cienienia nie wplynie znaczaco na przyspieszenie?
Źródło: autochelm.com/viewtopic.php?t=723


Temat: Jakie kupic opony?
Ja z kolei dzisiaj zorientowałem się że mam oponę do wyrzucenia, już po 4 tys km!

I to podobno dobra opona, z tego co czytam Wasze opinie.
mam hutchinson topspeeD kevlar pro tech !

Pierwszy raz coś takiego widziałem i nie wiem co mogło być przyczyną.
Ściągnąłem rower z wieszaka i postawiłem na podłodze, w między czasie zacząłem się przygotowywać do wyjścia, aż tu nagle po jakiś 20minutach od postawienia roweru nagle wybucha dętka. Chciałem wymienić dętkę, ściągam oponę, zakładam nową dętkę, pompuje a tutaj patrze i widzę poprzecinaną oponę, w jednym miejscu z boku (a dokładniej to na dole, przy krawędzi opony tam jak łączy się z boczną stroną opony taki ring, który wchodzi pod obręcz. Czy możliwe, że mój ciśnieniomierz w pompce zaniża ciśnienie i za dużo pompowałem? (max7.7, więc zawsze w okolicach 7.5 miałem)

I mam takie pytanie, bo co do prowadzenia to nie mam żadnych zarzutów dla tej opony, dodatkowy pasek po bokach świetnie sprawdzał się w zakrętach. Dlatego teraz też chcę kupić jakąś oponę która dobrze się prowadzi w zakrętach, ponieważ mam na uwadze że większość moich tras to góry, podjazdy, zjazdy i zakręty. Co moglibyście polecić, takiego żeby miało dobrą przyczepność, a za razem większą wytrzymałość, bo co 4tys km zmieniać opony to trochę często. Także nie wiem czy zostać przy tych Hutchinsonach czy coś nowego spróbować.

Pozdrawiam
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=15


Temat: Ciśnienie opon - Majesty 125cc
Z kolei, gdy ciśnienie zbyt niskie, zmniejsza się precyzja prowadzenia - pojazd bardziej pływa, a ostre nierówności mogą uszkodzić, felgę doprowadzając do całkowitej ucieczki powietrza. Dłuższe użytkowanie doprowadzi do zniszczenia bieżnika, po jego bokach, przerwania kordu i pęknięcia opony, co dodatkowo przyspieszone jest nadmiernym grzaniem się opony.

Opona sama w sobie nie posiada ograniczeń w ciśnieniu maksymalnym - to znaczy, że możesz ją pompować tak długo aż nie pęknie Stąd jedynymi winowajcami mogą być - uszkodzony manometr (ciśnieniomierz) kompresora, lub zaworek. Podjechać na inną stację i jeśli to nie rozwieje wątpliwości wymienić zaworek, właściwie go dokręcając.
Jest też możliwe, że uszkodzona jest końcówka do pompowania w kompresorze, co powoduje, że pod zwiększonym ciśnieniem zsuwa się z kominka i doprowadza do wyrzucenia powietrza bokiem.
Źródło: skut.info/forum/viewtopic.php?t=187


Temat: Prawidłowe ciśnienie w oponach.
Witam
Optymalnym ciśnieniem myślę, że jest 2,3 bara na wszystkich oponach
Tylko, jedna dobra rada, poszukaj najlepiej warsztatu aby nabić odpowiednie ciśnienie... Często uczynią to za free, bądź małe piwko.
Dlaczego?
Na stacjach paliw itp. miejscach, sa bardzo często rozwalone, bądź nie pokazujące poprawnie wskazań, ciśnieniomierze...

Pzdr
Źródło: jaguarclubpoland.pl/viewtopic.php?t=483


Temat: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź

Szukam dobrej pomki nożnej do opon, która nie złoży się przy 2 pompowaniu oraz dobrego/dokładnego ciśnieniomierza do opon. Co sprawdzonego polecacie?
ja bym zaryzykował firmową pompkę rowerową, taką stojącą. łatwiej kupić dobrą rowerową niż samochodową, a i ciśnieniomierz ma dobry:) proponuje park tool lub sks.

ewentualnie yato YT-7350 wygląda dosyć solidnie;) ale ja wybrałbym rowerowa:D
Źródło: kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=641


Temat: 11/08/2008 Silverstone GP - Dawn to Dusk Monday
11/08/2008 Silverstone GP - Dawn to Dusk Monday ?159

Silverstone wyprzedaje sie straszenie szybko! Lece tam 11/08 z Londynu, sa jeszcze dwa miejsca wolne. Wybiera sie ktos wanem?

Nowe Pirellki Corsa III, no i wkoncu kipilem cisnieniomierz(?) wiec przekonam sie na wlasnej skorze ile podnosi sie cisnienie w rozgrzanych oponach. Tak dla informacji stosuje 32/31 psi przod/tyl na tor i 33/33 na droge. O niebo lepiej niż standardowe 36/42, chociaz pewnie powrocil bym do tych ustawien na dluga traske turystycznym tempem.

Jezli chodzi o cisnienie w oponach to moze sie zdazyc tak ze jednego dnia jest perfect a drugiego juz nie. Wszystko zalezy od temparatury i jak mocno musza one pracowac. Ogolna zasada jest taka:
Ciply dzien/szybki kierowca wieksze cisnienie. Zimno i wolny kierowca - mniejsze cisnienie.

OK, wracam do pracy. Pozdrowionka
Źródło: polishbikers.com/showthread.php?t=76